به فروشگاه ای دی جی مارکت خوش آمدید . هواتونو داریم ...

گوشی‌های هوشمند را به‌طور کلی می‌توان در سه دسته جای داد: گوشی‌های اقتصادی، گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های پرچمدارِ بالارده.

امروزه اپل، شیائومی، سامسونگ، وان‌پلاس، هواوی و چند شرکت دیگر نقشی پررنگ در پیش‌برد بازار گوشی‌های رده‌بالا دارند و محصولاتی معرفی می‌کنند که نوآوری زیادی در آن‌ها به‌چشم می‌خورد. درضمن هر یک از این شرکت‌ها سیاست‌های مختلفی در قبال کسب سود از فروش هر دستگاه گوشی دارند.افزایش قیمت گوشی‌ها طی چند ماه گذشته در پی همه‌گیری ویروس کرونا و برخی مشکلات در زمینه‌ی واردات، همچنان سیری صعودی داشته است. تا حدی که صرفا طی چند ماه گذشته،‌ شاهد افزایش قیمت چند میلیون تومانی برای برخی گوشی‌های رده‌بالا بوده‌ایم. این افزایش قیمت باعث شده است قدرت خرید ایرانی‌ها برای تهیه‌ی گوشی موبایل به‌خصوص مدل‌های بالارده به‌شدت کاهش پیدا کند

سعی بر ساده‌‌سازی روند انتخاب دارد. گوشی‌های پیش‌رو بر اساس قیمت مدل پایه‌ی رجیسترشده در مقاله آمده‌اند.

گوشی‌های گران‌قیمت‌تری نیز نظیر گلکسی Z فلیپ یا حتی میت X هواوی در بازار موجود هستند که محصولاتی رده‌بالا و نوآورانه به‌شمار می‌آیند؛ اما به دلیل قیمت بسیار بالا، ارزش خرید چندانی برای بازار ایران ندارند و به‌همین دلیل اسمی از ‌آن نیاورده شده 

به‌طور کلی ما تهیه‌ی آیفون‌های جدید را به دلیل تحریم‌های اپلیکیشن‌های ایرانی پیشنهاد نمی‌کند

به‌علاوه محصولاتی که در ادامه‌ از آن‌ها یاد می‌کنیم به‌شکل گسترده‌ای در بازار موجود هستند و خدمات و قطعات مختلف آن‌ها پیدا می‌شود. بدین ترتیب اگر مشکلی برای گوشی پیش آمد، نگرانی زیادی در رابطه با کمبود قطعه نخواهید داشت.

 لیست پیشنهادی ما :

می 9T پرو  (ردمی K20 پرو)   1- شیائومی

شیائومی به‌طور معمول به تولید گوشی‌هایی که در ازای قیمت‌شان سخت‌افزاری بسیار عالی ارائه می‌دهند، عادت دارد. می ۹ تی پرو پرچمداری است که می‌تواند شمار درخورتوجهی از رقبایش را در بازار گوشی‌های ۴۰۰ دلاری کنار بزند

 2-می نوت 10 پرو (می CC9 پرو) شیائومی

 می نوت ۱۰ طراحی بسیار جذابی دارد و در بخش بالایی صفحه‌نمایش آن بریدگی (ناچ) کوچکی برای میزبانی از دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد. هنگام در دست گرفتن می CC9 پرو حس خوبی به‌شما منتقل می‌شود؛ زیرا بدنه‌ی شیشه‌ای آن با فریم آلومینیومی کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد.

3- P30 پرو هواوی

گوشی‌های خانواده‌ی P هواوی عموما پرچمدارانی با تمرکز ویژه روی قابلیت‌های تصویربرداری هستند و P30 پرو نیز از این قاعده پیروی می‌کند. هواوی به‌هنگام معرفی این گوشی در فروردین‌ماه سال گذشته از شعار جاه‌طلبانه‌ی «قوانین عکاسی را از نو بنویس» برای آن استفاده کرد.

4-آیفون 11 اپل

نکته‌ی درخور توجه درمورد آیفون‌های جدید اپل، بهره‌مندی آن‌ها از تراشه‌ی A13 Bionic است. A13 شامل مجموعه‌ای از جدیدترین دستاوردهای اپل در حوزه‌ی تراشه است و قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد. این تراشه باعث شده است قابلیت‌های نرم‌افزاری جالبی در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ به‌خصوص در حوزه‌ی عکاسی در دسترس قرار گیرند. آیفون ۱۱ اپل مجهز به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی غیرقابل‌ارتقاء است

5- گلکسی نوت 10 سامسونگ

سامسونگ مدل بالارده‌تری را نیز از این گوشی با نام نوت ۱۰ پلاس روانه‌ی بازار کرده است که از جوانبی محصول باکیفیت‌تری به‌شمار می‌آید؛ با این‌حال نوت ۱۰ معمولی به‌طور کلی دست‌کمی از آن ندارد و ارزش خریدش بیشتر است.

سامسونگ از صفحه‌نمایش OLED گلکسی نوت ۱۰ با نام داینامیک AMOLED یاد می‌کند که بهینه‌سازی‌های ویژه‌ای برای نمایش بهتر محتوای بصری به‌خود دیده است.

6- گلکسی اس 20 سامسونگ

سامسونگ در پنل پشتی گوشی‌های نسل جدید خود از ماژول دوربین بزرگی استفاده کرده است که شاید جذابیت نداشته باشد، اما قابلیت‌های متنوعی را در حوزه‌ی عکاسی ارائه می‌دهد. گلکسی S20 سامسونگ که به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری وان UI 2 مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ در دسترس قرار گرفته است از تراشه‌ی توانمند استفاده می‌کند و نسخه‌ای ویژه از آن، توانایی ارائه‌ی شبکه‌ی 5G را دارد. مدل 5G دستگاه به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است.

7- گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ

گوشی بالارده‌ی سامسونگ ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد و به‌لطف آن به‌خوبی از پس انجام کارهای سنگین برمی‌آید. اس ۲۰ پلاس همچنین مجهز به ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قابل‌ارتقاء از طریق کارت microSDXC است. اس ۲۰ پلاس توانایی ضبط ویدئوی 8K را دارد و این نوع ویدئوها به‌طور معمول حافظه‌ی زیادی را اشغال می‌کنند. بنابراین سامسونگ تصمیم گرفته است محصول جدیدش را با حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرظرفیت در دسترس قرار دهد

8- آیفون 11 پرو اپل

آیفون ۱۱ پرو به‌لطف داشتن دوربین سه‌گانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی، ویژگی‌هایی مثال‌زدنی در حوزه‌ی عکاسی دارد و نیازهای کاربران گوشی‌های هوشمند را به‌خوبی رفع می‌کند. پرچمدار اپل در پنل پشتی از دوربین‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز معمولی، فوق عریض و تله‌فوتو بهره‌مند است. به‌لطف قدرت پردازشی بالای A13 Bionic، آیفون ۱۱ پرو از پس ضبط ویدئوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه هم برمی‌آید و ویژگی‌های جالب دیگری نیز نظیر دیپ فیوژن برای بهبود تصویربرداری دارد.

9- آیفون 11 پرو مکس اپل

آیفون ۱۱ پرو مکس پرچمدار اصلی اپل برای سال ۲۰۱۹ است که دربرابر بسیاری از گوشی‌هایی که امسال معرفی شده‌اند نیز عملکردی فوق‌العاده از خود نشان می‌دهد. مدل پرو مکس گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ نمایشگری مشابه مدل پرو اما بزرگ‌تر (۶/۵ اینچ) دارد.

گوشی‌هایی که در بالا معرفی کردیم، همگی محصولاتی هستند که قیمتی بیشتر از ۷ میلیون تومان دارند. با این‌حال تمامی آن‌ها را کاملا توسعه نمیکنیم. از بین موارد بالا،می 9T پرو شیائومی، گلکسی نوت ۱۰، گلکسی اس ۲۰ سامسونگ و آیفون ۱۱ پرو اپل را به‌عنوان گوشی‌هایی برمی‌گزینیم که در ازای مشخصات و توانایی‌هایشان، قیمتی مناسب دارند و ارزش خریدشان بالا است.

خاطرنشان می‌کنیم که به‌دلیل شرایط فعلی بازار، آیفون‌ها بسیار گران‌قیمت‌ شده‌اند. بنابراین آیفون ۱۱ پرو را تنها به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که علاقه‌ای شگرف به برند اپل دارند. سه گوشی برگزیده‌شده  از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برند و از دوربین توانمند استفاده می‌کنند. در این گوشی‌ها شاهد صفحه‌نمایش چشم‌نواز و قابلیت‌های صوتی بسیار عالی هستیم. درضمن همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم‌، قطعات و سرویس‌های آن‌ها در بازار پیدا می‌شود